Voor korte vragen kunt u dagelijks bellen tussen 8.00 – 17.00 uur. Bij voorkeur na 10.00 uur in de ochtend gezien de ochtenddrukte aan de telefoon.

De assistent staat u te woord en kan u vaak direct zelf helpen. Bij veel voorkomende en minder ernstige klachten kan de assistent adviezen en voorlichting geven. Zij is hiervoor opgeleid. Iedere vraag wordt later voorgelegd aan de huisarts. Desgewenst, of op uw verzoek, zal de huisarts u op een later tijdstip terugbellen.

Voor uitslagen van onderzoeken kunt u bij voorkeur tussen 10.00 – 12.00 en tussen 14.00 – 16.00 uur bellen met de assistent. U kunt ook aangeven dat u er prijs op stelt hierover door de huisarts te worden teruggebeld.

Voordat u op spreekuur komt…
Nadenken over de volgende vragen kan u helpen om zo goed mogelijk van de hulp van uw huisarts gebruik te maken.

  • Wat is uw klacht of probleem?
  • Sinds wanneer speelt dit probleem?
  • Wat zijn de verschijnselen?
  • Wat voor last heeft u ervan?
  • Maakt u zich ongerust over de klacht?
  • Wat spookt er misschien door uw hoofd?
  • Heeft u zelf enig idee wat de oorzaak is?
  • Wat wilt u de huisarts vragen?
  • Wilt u geruststelling?
  • Wilt u onderzoek?
  • Wilt u een behandeling?
  • Wilt u informatie?
  • Wilt u iets anders? Zo ja wat? Zeg vooral alles tegen uw huisarts wat van belang kan zijn voor een goed antwoord op uw vragen.