De SAG heeft een online patiëntenportaal: Uw Zorg Online. In dit portaal kunt u een afspraak inplannen met zorgverlener, een herhaalrecept aanvragen, een eConsult voeren met uw huisarts en uw medisch dossier inzien.

U kunt het portaal bereiken via de App of de webversie. De App kunt u instellen op een andere taal. Op dit moment kunt u kiezen uit Engels, Arabisch en Turks.

Download de App of open de webversie


Registreren voor het patiëntenportaal

Voordat u het patiëntenportaal kunt gebruiken, moet u zich eenmalig registreren. U maakt een account aan voor het portaal. Dit account kunt u gebruiken voor zowel de App als de webversie.

  1. Maak een nieuw account aan (‘Registreren’) op mijn.sag-amsterdam.nl/_/steigereiland.
  2. Klik binnen 24 uur na ontvangst op de bevestigingslink in de e-mail die u ontvangt.
  3. Uw accountgegevens worden vergeleken met ons bekende gegevens. Bij onduidelijkheden nemen we contact met u op om de registratie af te kunnen ronden.
  4. Uw account wordt geactiveerd. Vanaf dat moment kunt u gebruikmaken van de online diensten in zowel de App als de webversie.

Uw gegevens zijn beschermd

Het patiëntenportaal bevindt zich in een beveiligde omgeving. Dat betekent dat uw gegevens zijn beschermd. Alle data worden versleuteld verzonden en versleuteld opgeslagen op beveiligde servers. Uitsluitend u en uw zorgverlener hebben toegang tot uw gegevens. Iedere keer dat u inlogt, krijgt u een verificatiecode per sms. Ook dit is om uw veiligheid te garanderen.


Vragen of problemen

Heeft u een technische vraag? Bijvoorbeeld problemen met inloggen of een foutmelding? Kijk dan bij de ‘veelgestelde vragen’ op de website van Uw zorg online. Technische vragen over het portaal kunnen wij helaas niet beantwoorden in het gezondheidscentrum.

Heeft u een medisch-inhoudelijke vraag? Bijvoorbeeld over herhaalmedicatie? Neemt u dan contact op met ons gezondheidscentrum via ons algemene e-mailadres of via ons algemene telefoonnummer.